flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз організації роботи зі зверненнями громадян за ІV квартал 2020 року в Соснівському районному суді м. Черкаси

06 січня 2021, 10:10

У Соснівському районному суді м. Черкаси проаналізовано організацію роботи зі зверненнями громадян.

За результатами проведеного аналізу стану організації роботи зі зверненнями громадян за три місяці ІV кварталу 2020 року встановлено, що у Соснівському районному суді м. Черкаси робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на достатньому рівні: здійснюється постійний контроль за якістю, повнотою надання відповідей заявникам та за дотриманням строків їх розгляду. Право громадян на звернення гарантується Конституцією України (стаття 40), в якій визначено, що громадяни України мають право звертатися до органів державної влади та місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, та встановлено обов’язок органів влади та посадових осіб розглядати звернення й надавати обґрунтовані відповіді, у встановлений законом строк.

Під зверненнями громадян розуміється викладені в письмовій або в усній формі пропозиції, заяви та скарги.

Робота зі звернення громадян у Соснівському районному суді м. Черкаси ведеться відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян » від 02.10.1996 року, № 393/96-ВР., Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-УІ, Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07.02.2008 року № 109/2008, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян , на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності , в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 (зі змінами від 17.10.1997 року, 24.09.2008 року та 19.01.2011 року).

Особистий прийом громадян у Соснівському районному суді м. Черкаси здійснюється головою суду, керівником апарату суду, у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень, інформаційній панелі та на офіційному веб-сайті суду. Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.

Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду в журналі вхідної кореспонденції, після чого передаються особі відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян, яка реєструє їх в журналі реєстрації звернень громадян.

У суді дотримується, визначений Інструкцією, порядок формування справ за зверненням громадян. Кожна скарга оформлюється у обкладинку із зазначенням усіх необхідних реквізитів та зберігаються у відповідального працівника в хронологічному порядку до закінчення року, після чого передаються згідно акту передачі до архіву суду.

Всього за три місяці ІV кварталу 2020 року до Соснівського районного суду м. Черкаси надійшло 13 звернень громадян, з них: 2 скарги, 5 заяв та 6 звернень.

Надходженню звернень передують різні чинники. Так, серед основних причин, що призводять до оскарження процесуальних дій суддів є правова необізнаність громадян, а також значне навантаження (по справах, що знаходяться в провадженні) на одного суддю, що впливає на тривалість розгляду справ і, як наслідок, породжує незадоволення громадян з приводу їх довготривалого розгляду.

Щодо оскарження дій працівників суду - трапляються непоодинокі випадки, коли зазначена в скарзі інформація не відповідає дійсності, наприклад, що не надано справу на ознайомлення або копію документу, чи не надано вчасно відповідь. В процесі розгляду таких скарг виявляється, що в справі наявні підтвердження того, що особа ознайомилась з матеріалами справи або отримала копію документу, що підтверджується її розпискою або поштовим повідомленням про вручення. Також, нерідко причиною оскарження дій працівників апарату суду є недостатня обізнаність громадян з нормами діючого законодавства, що призводить до заявлення необґрунтованих вимог учасниками процесу, які працівники апарату не можуть виконати через відсутність будь-яких законних підстав для таких вимог.

Також є випадки, коли вирішення порушених у зверненнях громадян питання взагалі не відносяться до повноважень суду.

В Соснівському районному суді м. Черкаси пріоритетними шляхами профілактики надходження скарг є: обговорення на оперативних нарадах стану організації роботи зі зверненнями громадян; особистий прийом громадян головою суду, керівником апарату суду, розміщення необхідних для громадян довідкових матеріалів, що знаходяться у приміщенні суду та на офіційному сайті суду (зразки заяв, розрахункові рахунки по сплаті судового збору, штрафів, графіки роботи суду та прийому громадян, правила поведінки в приміщенні суду, дата та час розгляду справ та ін.). Окрім того з працівниками апарату суду періодично проводяться заняття по вивченню Інструкції з діловодства та діючого законодавства, один раз на місяць здійснюється перевірка передачі справ до канцелярії суду відповідно до встановлених строків, з метою попередження пропущення строків пред’явлення рішень до виконання. Також, головою суду здійснюється особистий контроль за організацією роботи зі звернення громадян.